Tuesday, March 20, 2012

:: Sebuah " i-Phone " Untuk Setiap Peserta ::


iphone 2012
KUALA LUMPUR – i-phone mungkin antara jenama telefon pintar yang menjadi kegilaan remaja masa kini. Harganya mencecah ribuan ringgit. Tetapi Kelab Remaja IKRAMTeens Wilayah Persekutuan pada 14 Mac lalu telah menyediakan ‘i-phone 2012’ kepada 112 remaja yang datang ke Masjid asy-Syakirin KLCC dengan bayaran hanya RM25.
iphone 2012i-phone 2012 atau nama penuhnya ‘Saya Pemimpin Harapan OSEM & Excellence’ adalah sebuah program kepemimpinan dan motivasi remaja yang dianjurkan bersempena seminggu cuti sekolah yang lepas. Objektif utama i-phone 2012 ialah untuk melatih para remaja berkenaan asas-asas kepemimpinan dan memberikan suntikan motivasi agar para remaja bersedia untuk menjadi pemimpin.
iphone 2012Penampilan istimewa dalam i-phone 2012 adalah Imam Muda Asyraf yang dijemput sebagai penceramah utama. Beliau menerangkan sifat-sifat dan ciri-ciri kepemimpinan Rasulullah. Penyampaian beliau yang menarik dan tersusun telah memberi impak semangat dan motivasi yang besar kepada para peserta dalam mencapai objektif program. Fokus utama Imam Muda Asyraf ialah sifat pemimpin yang berani dan mesra.
Dalam melatih dan merealisasikan teori kepemimpinan yang telah disampaikan itu, para peserta diminta melaksanakan satu slot praktikal. Mereka telah dibawa keluar ke sekitar Taman Suria KLCC untuk melaksanakan latihan praktikal sebagai pemimpin yang berani dan mesra. Respons dari peserta, mereka amat terkesan dan bersemangat setelah melalui sesi latihan praktikal tersebut.
i-phone merupakan program kepemimpinan bersiri yang akan dilakukan oleh Kelab Remaja IKRAMTeens. Pihak penganjur mengucapkan jutaan terima kasih kepada pengurusan Masjid Asy-Syakirin KLCC yang sudi bekerjasama dalam menganjurkan program ini. Jutaan terima kasih juga buat jawatankuasa i-phone yang telah bekerja keras menjayakan program ini.
iphone 2012

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger | Printable Coupons